niedziela, 16 marca 2014

Dane techniczne

  • długość całkowita: 268,99 m
  • szerokość: 29,41 m
  • wysokość:
    • boczna kadłuba: 18,14 m
    • od stępki do pomostu nawigacyjnego: 31,07 m
    • od stępki do czubków kominów: 53,34 m
  • pojemność deklarowana: 45 000 BRT
  • pojemność rzeczywista: 46 329 BRT
  • wyporność: ok. 52 250 t
  • liczba pokładów: 8 od A do G, 2 pokłady denne i pokład szalupowy
  • liczba kominów: 3 (4. i ostatni „komin” to atrapa poprawiająca estetykę statku, a także odprowadzał dym z kotłowni)
  • liczba wodoszczelnych grodzi: 16 (pływalność zachowana przy zalanych, według różnych danych, 4-5 przedziałach)
  • liczba szalup ratunkowych: 20 (w tym 16 osadzonych na żurawikach, 4 składane)
  • pojemność szalup: 65–70 osób
  • kotły typu szkockiego opalane węglem: 24 dwustronne i 5 jednostronnych
  • nadciśnienie pary w kotle: 15 at
  • moc maszyn: 46 tys. KM przy prędkości obrotowej – maszyn parowych: 77 obr./min; – turbiny: 170 obr./min. Przy maksymalnej prędkości obrotowej maszyn moc wynosiła: 59 tys. KM
  • śruby:
    • dwie zewnętrzne 3-skrzydłowe o średnicy 7,2 m, napędzane maszynami parowymi
    • jedna środkowa 3-skrzydłowa (a nie, jak się powszechnie uważa, 4-skrzydłowa[21]) o średnicy 5 m, napędzana turbiną na parę odlotową. Stosunek liczby obrotów śrub zewnętrznych do obrotów śruby wewnętrznej wynosił 2:23:1
  • prędkość maksymalna
    • deklarowana: 23–24 węzły
    • osiągnięta: 22,5 węzła, 14 kwietnia 1912
  • zużycie dobowe węgla przy prędkości rejsowej: 650 ton
  • dopuszczalna liczba pasażerów: 2435 osób w 3 klasach (w dziewiczy rejs zabrano około 2223)
  • załoga: 892 osoby
  • koszt budowy: 15 milionów funtów
  • stocznia: Harland & Wolff, LTD, BelfastIrlandia Północna
  • armatorWhite Star Line
  • rozpoczęcie budowy: 31 marca 1909
  • wodowanie: 31 maja 1911
  • początek dziewiczego rejsu: 10 kwietnia 1912

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz