- długość całkowita: 268,99 m
- szerokość: 29,41 m
- wysokość:
- boczna kadłuba: 18,14 m
- od stępki do pomostu nawigacyjnego: 31,07 m
- od stępki do czubków kominów: 53,34 m
- pojemność deklarowana: 45 000 BRT
- pojemność rzeczywista: 46 329 BRT
- wyporność: ok. 52 250 t
- liczba pokładów: 8 od A do G, 2 pokłady denne i pokład szalupowy
- liczba kominów: 3 (4. i ostatni „komin” to atrapa poprawiająca estetykę statku, a także odprowadzał dym z kotłowni)
- liczba wodoszczelnych grodzi: 16 (pływalność zachowana przy zalanych, według różnych danych, 4-5 przedziałach)
- liczba szalup ratunkowych: 20 (w tym 16 osadzonych na żurawikach, 4 składane)
- pojemność szalup: 65–70 osób
- kotły typu szkockiego opalane węglem: 24 dwustronne i 5 jednostronnych
- nadciśnienie pary w kotle: 15 at
- moc maszyn: 46 tys. KM przy prędkości obrotowej – maszyn parowych: 77 obr./min; – turbiny: 170 obr./min. Przy maksymalnej prędkości obrotowej maszyn moc wynosiła: 59 tys. KM
- dwie czterocylindrowe maszyny parowe potrójnego rozprężania
- średnice cylindrów: 1370, 2140 i 2 × 2460 mm
- skok tłoków: 1900 mm
- niskoobrotowa turbina na parę odlotową
- dwie czterocylindrowe maszyny parowe potrójnego rozprężania
- śruby:
- prędkość maksymalna
- deklarowana: 23–24 węzły
- osiągnięta: 22,5 węzła, 14 kwietnia 1912
- zużycie dobowe węgla przy prędkości rejsowej: 650 ton
- dopuszczalna liczba pasażerów: 2435 osób w 3 klasach (w dziewiczy rejs zabrano około 2223)
- załoga: 892 osoby
- koszt budowy: 15 milionów funtów
- stocznia: Harland & Wolff, LTD, Belfast, Irlandia Północna
- armator: White Star Line
- rozpoczęcie budowy: 31 marca 1909
- wodowanie: 31 maja 1911
- początek dziewiczego rejsu: 10 kwietnia 1912
niedziela, 16 marca 2014
Dane techniczne
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz